Matkakohde tuntematon

Redland on Helsinkiläinen digisydämellä viestivä mainostoimisto. Tämä yli 20 henkeä työllistävä yritys ottaa tosissaan lupauksensa “tyytyväisimmistä asiakkaista” ja “onnellisimmasta henkilökunnasta.” Ensimmäinen lupaus näkyy huimana 94,4 % asiakastyytyväisyytenä. Jälkimmäiseen yritys pyrkii vaikuttamaan niin työarjessa kuin sen ulkopuolella. Yksi näistä keinoista on yrityksen vuosittainen kesämatka.

One Travels Consulting järjesti Redlandin henkilökunnalle matkan, jonka kohdetta kukaan yrityksestä ei tiennyt – ei edes toimitusjohtaja. Matkan järjestäminen aiempina vuosina oli työllistänyt vuosittain vaihtuvaa vastuuhenkilöä siinä määrin, että järjestelyt koettiin järkeväksi ulkoistaa matkailun ammattilaisille. One Travels Consultingin palveluihin Redland päätyi suositusten perusteella.

Passi ja hammasharja

Matkan ajankohta lukittiin tiimin kalentereihin jo huhtikuussa. Viikkoa ennen matkaa tiimi sai infokirjeen, jossa annettiin pakkausvinkkejä, mutta matkakohde pysyi salassa. Vielä lentokentällä tiimiä juoksutettiin muutaman lähtöportin luona, ennen kuin lopullinen kohde selvisi – ihastuttava Amsterdam.

Redlandin jokerimatka onnistui yli odotusten. “Ohjelmassa oli juuri sopivassa suhteesta yhteistä aikataulutettua tekemistä ja vapaa-aikaa. Hotelli oli laadukas boutique-hotelli ja ravintolavalinnat osuivat joka päivällä nappiin. Matkan kohokohtia oli, kun ajoimme itse veneillä kanaalia pitkin lounasravintolaan. Se oli mahtavaa“, Mari Ruotsalainen Redlandista kehuu viikonlopun kestänyttä yritysmatkaa.

Leena Rytsölä, One Travels Consultingista, mitä pitää huomioida, kun järjestetään yritysmatkaa, jonka kohde on salaisuus?
Kohteen salaisuutena pitäminen on yllättävän vaikeaa ja infon puute saattaa herättää – etenkin reissun lähestyessä – normaalia enemmän kysymyksiä ja ilmassa on usein vielä enemmän jännitystä kuin normaalisti. Pakkausvinkit tulee olla tavallista täsmällisemmät sekä tulee tietää hieman minkä tyyppinen ryhmä on kyseesssä jotta näkee, mikä aktiviteetti toimii ja mikä ei.

Onko konsepti paljon käytetty?

Konseptia ei vielä ole kovin paljoa käytetty, mutta kaikki ketkä sitä ovat kokeilleet, ovat olleet todella tyytyävisiä lopputulokseen.
Uskallatko sinä viedä henkilökuntasi tuntemattomaan kohteeseen, jonka määränpää selviää vasta lähtöportilla?

Jos kiinnostuit kuulemaan lisää, ota yhteyttä!